solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Detta är positivt

Publicerad 2010-06-02 08:41:46 i Glädjeämnen,

Okej. Nu har det varit tre trista inlägg i rad.

Nu får det vara bra. Fram med det som är positivt!

I dag är det en sån där underbart solig dag som man drömt om hela vintern. Allt har blivit grönt och syrenerna är alldeles lagom utslagna. Småfåglarna gör sitt bästa för att överrösta varandra, och genom mina yttepyttesmå fönster ser jag hur de flyger fram och tillbaka i jakt på insekter.

Jag har petat ner sättlöken och sått rädisor och sallad. Och solrosor.

I eftermiddag är jag ledig och vi ska åka in till Karlstad till Ginos pappa, kyrkogården och till Robban med paddlarna. Ska bara till mamma och Satan själv tandhygienisten först. 

Gino har bytt styrled (?) i Gula faran så nu låter den inte lika illa längre.

Gustav som varit här några dar ska släppas av i Kil, han ska åka till Lerum till sin gulliga Amanda som tar studenten. Grattis!
Johan är på väg till Göteborg med skolan och kommer hem i morgon kväll.

Vi är ensamma ikväll. Och i morgon har jag sovmorgon.

Ööh.. Vino, Gino?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela