solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Så sorgligt

Publicerad 2010-07-12 16:37:45 i Allmänt,

Idag har jag en olustkänsla i kroppen. Sorg.  

En sjuttonåring dog efter en trafikolycka några mil härifrån i lördags, på väg hem från badet. Fem ungdomar i en bil, han satt obältad i mitten bak och kastades ut genom takluckan när bilen voltade.

Sjutton år. Hela livet framför sej.

Och jag vet så väl vilka hans föräldrar är. Mitt hjärta blöder verkligen för familjen och alla de inblandade.

Varje gång Johan åker hemifrån säger jag: - Kör försiktigt.

Jag hoppas att jag får fortsätta säga det till alla mina barn tills dom blir sjuttio år.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-07-13 10:58:49

Det är så tragiskt när människor dör för tidigt i livet, särskilt barn och ungdomar. Med tanke på hur traumatiskt jag upplevde bussolyckan som min dotter var med om, så kan jag ha en svag aning om vad föräldrarna upplever.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-13 17:45:06

En påminnelse om hur skört och sårbart livet är, och hur vi måste komma ihåg att vara rädda om varandra. Den sorgen måste vara den tyngsta att bära för en familj.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela