solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Önsketrädgård hitåt

Publicerad 2010-07-01 07:11:15 i Små och stora projekt,

Häromdagen när vi var ute på mc-tur tog vi en sväng förbi några av mr G`s gamla kompisar som jag aldrig träffat. Sånt är alltid lite pirrigt.

Det visade sej att dom var jättetrevliga såklart. OCH hade en så fin trädgård. Dammar, trädäck och buskar och blommor. Insynsskyddad med häckar. Icke en maskros.

Nu ska dom komma och hälsa på oss inom en snar framtid.

Hur ska jag hinna? Jag vill ju visa upp något liknande, inte bara en gigantisk gräsmatta och infart med ogräs.

Arbetslös trädgårdsmästare någon? Helst pensionär som jobbar gratis för att det är så roligt att skapa från grunden.

        

Bara nåt enkelt såhär.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-07-01 10:11:56

Äsch, gör en snabbskiss på hur du skulle vilja ha din drömträdgård och säg att den är på gång. Då får du kanske en massa goda råd på köpet och gästerna kan komma hem till sitt och vara nöjda över att dom redan har sina drömmar uppfyllda.



Fast en trädgård blir aldrig färdig, det vet du väl?

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-01 10:52:14

Mycket bra idé. Jag skissar på direkten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela