solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Han mä hästen

Publicerad 2010-07-02 17:11:42 i Gamla minnen,

Han körde varor, han med hästen. Gods till affärer och hushåll, ungefär som ASG. Och han hette Albinsson. Eller möjligtvis Albertsson. Om någon frågade vad hästen hette svarade han: - Nyfiken Gul.

Han tyckte om att skoja med ungarna i Kil. En gång hade hästen gjort en rejäl rykande hög mitt på Storgatan när en unge kom förbi. Albinsson ropade att han skulle komma med en plastkasse:

- Dä här blir mor´din gla´för öm du kommer hem mä. Rene dynamiten te blommera.

Pojken skopade upp högen och cyklade hem med en plastpåse full av rykande varm hästskit dinglande på styret.

Jag undrar om det inte var Lima Bravo själv jag?

JN

This is the shit.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-07-02 21:22:35

Vilka karaktärer det fanns förr i tiden! Undrar vart dom har tagit vägen nu, jag menar det borde finnas en ny generation av detta folkslag. Men vi kanske blir så slätstruket lika nu för tiden, ungefär som souverirer som är sig lika över hela världen.

Postat av: lima bravo

Publicerad 2010-07-03 11:26:51

han hette Erik Albinsson och kallades Albin,nä då dä va inte ja som kom hem med skiten,jag hade ju en kräta, ett tag jag!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-05 16:50:09

Cici: Har funderat på att sammanställa en liten bok om original som fanns här när jag var liten. Kanske skulle göra det - det var rätt gott om dom.



Lima Bravo: Tur att du inte fick hästen i stället för kräftan. Men det hade förstås blivit lite mer mat i frysen. Hehe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela