solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Blixtar och dunder...

Publicerad 2010-07-13 07:28:49 i Allmänt,

... magiska under.

Herrejävlar vad det har stormat i natt. Kräver faktiskt en svordom.

Gino kom hem från jobbet vid ett-tiden och kröp ner i sängen. Strax efteråt brakade det loss. Och nej, det var inte Gino den här gången. Någon (Tor?) slog på hustaket med en stångjärnshammare och flashade med gigantiska strålkastare och plåtar samtidigt. Regnet fullkomligt öste ner.
Med ett raskt skutt Jag släpade mej upp ur sängen och drog ur allt vad kontakter och antennkablar heter. Alla utom en. Den till telefonen vid sängen för den hittade jag inte. Jag vet, jag var trött.

Den började ringa. En signal sen var den tyst. Efter tre minuter - en signal. Så höll den på, och ingen orkade gå upp och krypa runt och leta efter kontakten. Vasa? Följ sladden?

I morse tog jag dynorna ur trädgårdsmöbeln och la på tork på trappan. undrar om de någonsin kommer att bli sittbara igen. Annars har de ju nya snygga på IKEA förstås.

                                                   

Han har levt rövare i natt.

Han, och Tandglese och Tandgnissle. Nej det är inte jag. Det är bockarna.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-07-13 11:02:05

Ett gråväder har just sänkt sig över vår by och jag ser att regnet närmar sig. Regn behövs och ganska mycket, helst inte i form av skyfall, och åskväder klarar vi oss utan.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-07-13 17:33:54

Lite fint regn bara skulle rensa upp. Luftfuktigheten är 200% just nu och det mullrar så dovt mot väster, det blir nog en ny natt med Tor i högform.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela