solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Seg i starten

Publicerad 2010-01-21 08:09:05 i Allmänt,

I morse var det seeegt.

Gino kom hem vid 21-tiden i går kväll med tåget, jag fick hämta honom i V Ämtervik för att tåget inte stannar här (tack för det Värmlandstrafik och Sunne kommun). Vi åt lite mat och till det ett glas vin, slötittade på TV och pratade om vad som hänt under veckan. Vi har ju bara pratat typ 400 gånger i telefon.

Klockan blev nästan halv tolv innan vi stängde ögonen. Vid tvåtiden ville Izak ut - det överlät jag med varm hand till husse. Skönt med lite avlösning.

04.30 ringde min klocka, 18 minuter drog jag mig, sen brann det i knutarna. Har fått in en bra och snabb morgonrutin i badrummet. Tvätta sej, borsta tänderna, på med ansiktskrämen, borsta håret, deo, kläder på  - that´s it. Ut och starta bilen, hämta tidningen, göra två mackor - iväg.

I morse hade jag gjort allt det och skulle iväg, men vart fasen är bilnyckeln! Letar i nyckelskåpet, i hallfönstret, överallt. Johan hade den ju sist, vart katten har han lagt den, stressen kommer. Shit shit shit.

Då hör jag. Bilen går på tomgång därute. OK. Jag hade redan startat den ja.

Skulle vara intressant att titta in i min hjärna ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela