solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Hur en gurka blir en "nykund-pinne" och en gurka igen

Publicerad 2010-01-03 20:33:02 i Glädjeämnen,

På nyårsdagen var Gino och jag på Coop. Vi köpte lite smått och gott, bl a en gurka. En mycket rak och fin färsk gurka som jag la lite fint rakt över på bandet ungefär mitt bland alla varorna.

Vi hamnade i en kassa som gick sååå sakta. Gino stod framför mej och trampade i benen lite otåligt. När våra varor låg på bandet tittade G på varorna, sen på mej, sen på varorna igen. 

Gino: - "Varför har du lagt en pinne där"? Han pekade på gurkan.

Jag: - "Det är ingen pinne, det är en gurka". Ha ha.

Gino: - "Jaja. Jag tyckte du lagt en nykund-pinne där, den var så rak".

Jag tar en kasse och börjar plocka i när kassörskan kör fram våra varor till gurkan - och stoppar där.

Kassörskan: - "277,50".

Gino: -"Men det där då, det är också vårt". Han pekar på gurkan och det andra som ligger kvar.

Kassörskan: -" Oj då, jag tyckte det var en nykund-pinne".

Gino - med hög och mycket nöjd röst: - "Det där, det är allt en gurka det, vet du".



Kommentarer

Postat av: CB

Publicerad 2010-01-07 20:51:50

Heter det "nykund-pinne", har jag aldrig hört. Det var nog en perfekt EU-gurka om den kunde tas för en pinne. God fortsättning på 2010 till dig och "maken".

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-01-08 08:35:17

Helt perfekt. Den genomgick ju förvandlingen blixtsnabbt inte bara en utan två gånger. =)

Postat av: Ankan, plankan, storstadsbo

Publicerad 2010-01-14 21:33:35

Nice try. Nog var det 2009 ni var i Vietnam? Eller har jag missat något?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela