solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ma:s MAS

Publicerad 2010-02-17 06:42:32 i På järnvägen,

I dag ska jag ha MAS. Medarbetarsamtal.

Jag ska t ex fundera på följande:

  • Har jag tillräckligt med stimulerande arbetsuppgifter, ansvar, befogenheter?
  • Hur har jag utvecklats under året?
  • Glädjeämnen och problem i arbetet?
  • Hur är min stressnivå? Vad gör jag om stressnivån blir för hög?
  • Hur är stämningen på avdelningen och hur bidrar jag till den?
  • Relationen och samarbetet med min chef.
  • Hur får jag veta när jag gjort något bra?
  • Önskemål och behov av vidareutveckling, utbildning, praktik eller andra arbetsuppgifter.
  • Hur ser jag på ordning och reda, går det ihop med BV:s syn?

Svar på ovanstående:

  • Antagligen inte. Eller också har jag det. Antar att jag har de arbetsuppgifter/det ansvar jag förtjänar. Vad finns det att välja på?
  • Gått upp något i vikt.
  • Glad när tågen kommer och går, mindre glad när jag får skäll för att tågen inte går.
  • Konstant mediumhög. Blir den högre gör jag en lingonkaka eller rör till en surdeg. Det är så bra för nerverna.
  • Eftersom jag jobbar ensam jämt så är stämningen på just min arbetsplats rå men hjärtlig. Bidrar till 100%.
  • Min chef är en av de män som gjort mej till världens lyckligaste kvinna just då, den dagen han gav mej min anställning. Just nu är han sjukskriven men jag tror vi har ett bra samarbete mentalt tills han är tillbaka IRL. Vik gruppchef känner jag inte alls än.
  • Då hörs inga klagomål. Då hörs int nö.
  • Jag vill gärna jobba med/utbilda mej i arbetsmiljö- och krishanteringsfrågor. Tror dels att jag har något att bidra med men vill också lära mej mer om hur vi människor fungerar.
  • Frågan är egentligen om BV:s syn på ordning och reda går ihop med min. Punkt.

 Klockan 08.00 MAS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela