solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jag tror jag ringer EXPERT

Publicerad 2010-02-19 15:48:05 i Motgångar,

Isdyngproppen är tillbaka.

För drygt en vecka sen var det stopp i avloppet på jobbet. I Bäckebron. Bottenfruset. Japp. Nu är det så igen.

Jag brukar jämföra saker med månlandningar. Eller hur Gino? Visst är det så att jag gör det?

Redan 20 juli 1969 landade man på månen första gången med Apollo 11, och vi skriver 2010 och kan inte fixa en sketen ispropp i ett avlopp. 

Jodå, så i dag har vi fått hit en BAJA-MAJA. Som jag inte kommer att använda, kan jag tala om. Den står och lutar, har ingen värme och står inte direkt diskret placerad. Det skulle kännas som att sitta på utedasset mitt på torget i Sunne. Jag skulle inte klara att stänga dörren, har en släng av cellskräck samt en skräck för att någon skulle komma på att välta hela ekipaget. Men tack ändå. Jag vet att det är välment och något var ju tvunget göras. Alla som jobbar här är ju inte så knepiga med det där som jag.

Därför, låt oss hoppas att detta är en ytterst tillfällig lösning. Någon måste det ju finnas som är expert på fastfrusen sk-t i avloppsrör.


          Hälsningar  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela