solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ord och inga visor

Publicerad 2010-02-11 21:24:03 i Reflektioner,

Det finns ord och det finns ord.

Oomkullrunkeligt
är definitivt ett ord, precis som fetalier och somligstädes. Inte många säjer till yttermera visso heller. Men det är inte något att bli antererad över egentligen. Tiderna förändras.



Det finns andra goa gamla uttryck som vi inte använder så ofta.

Anna som har jobbat i långvården använder ord som lemonad, understundom och kalasbyxor.

Eljest tycker jag att utrop som Jösses!, Gudars skymning!, Herre Jistanes! och Dra mej på en tallpinnevagn! kommit alldeles för mycket i skymundan. Mera sånt.

Nu ska jag dra mej tillbaka till mitt nattläger. God afton.

Kommentarer

Postat av: gustav

Publicerad 2010-02-12 17:49:29

hehe mitt nya favorit ord =)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-02-12 19:15:30

Något att lägga in i CV:n kanske? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela