solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

... tiden går så fort

Publicerad 2010-02-12 18:50:09 i Glädjeämnen,

För att inte hänga ut en person alltför mycket, använder jag idag ett fingerat namn. Denna person, vi kan kalla honom Sacramento, har i dag bevisat att det inte bara är lokalsinnet som sviker utan även tidsuppfattningen.

Sacramento, hrm, ringde hem och berättade att klockarmbandet gått sönder och han hade fått det lagat. "Men det kanske är dags att byta ut den här klockan, den är ju minst tio år gammal".

Jag: "Tio år? Skojar du, det är inte speciellt många år sen du köpte den, kanske fyra-fem".

"Å nä, det är jättelänge sen, du kanske tänker på när jag bytte batteri".

"Men hallå, du hade nästan precis köpt den när vi var i Örebro och köpte Hyundai:en", minns du"?

"Stämmer inte, den är åtminstone åtta - nio år".

Nu hör det till saken att jag råkar veta vart kvittot finns. Kollar. "Gissa när det var" säjer jag med min allra lenaste stämma.

Han gissar "2002? 2003? 2004..? Inte så sent som 2005..?" Nix, nix och nix igen. På kvittot står 2006-01-13.

Tiden går allt bra fort när man har roligt.

Kommentarer

Postat av: gustav

Publicerad 2010-02-13 12:32:05

hehehe :D:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela