solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Världens bästa mamma

Publicerad 2010-12-06 17:36:47 i Glädjeämnen,

Jag är stolt över min mamma.

I morgon ska hon åka och hälsa på sitt nya lilla barnbarnsbarn. Hon har bakat bullar, pepparkakor och en björnkaka att ta med, och gjort i ordning ett välkommen-kort med pengar till lilla Elly (det var väl Elly?). 

Mamma är 87 år. Hon bor i lägenhet på servicehuset och sköter sej helt själv. Hon har ont i knän och fötter så hon går alltid med rollator. Hon lider av psoriasis på händerna vilket gör att hon måste göra allt med handskar på; baka, diska, laga mat.

Tror ni att hon klagar? Never.

När jag går därifrån i dag:

- Ta med lite bullar till Annas små pojkar.

Och jag lovar, jag är den enda som går från detta servicehuset med hembakat bröd.

Jättegoda bullar BTW.

Kommentarer

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-12-06 19:27:23

Jag förstår att du är stolt! Vilken toppenkvinna!

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-06 20:12:11

Så lyckligt lottad du är som har fått behålla din mamma så länge och i så god form också. Jag kände doften av nybakade bullar ända hit.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-07 08:38:06

Tant Grön: En riktig krutgumma i ordets mest positiva bemärkelse :)



Cici: Mmm. Det luktar alltid så gott utanför mammas lägenhet, nybakat eller köttbullar eller...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela