solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Det gör vi inte om

Publicerad 2010-12-13 07:30:12 i Motgångar,

I går kväll gjorde vi nåt dumt.

Jag hade tvättat sängkläderna och skulle lägga i dom tillbaka hade jag tänkt. Men glömde. Så när det var dags att gå och lägga sej var det ingen som orkade börja klä på täcken och kuddar, utan vi bestämde att vi skulle ligga i Johans rum.

I en säng som är 120 cm bred. Samma bredd som jag har när jag ligger ner.

Jag hade väckarklockan på 03.40 och Gino på 05.00. Vi måste alltså försöka sova. 

Gino masserade in mej med olja av en anledning jag inte tänker berätta, och detta tilltag gjorde att jag sen satt fast i både täcket och lakanet. När jag försökte vända på mej följde allting med, och jag snurrar på nätterna kan jag berätta. Konstant.  Med olja på överkroppen (där fick ni) var det ungefär lika lätt att vända på sej som för en fluga som sitter fast på ett flugband.

Izak ligger alltid hos oss i sängen och han fattade nada. Ska vi ligga här? Inte i vanliga sängen? Han var helt förvirrad och traskade runt så gott det nu gick i det lilla utrymme han hade. Efter en timme hoppade han ner och skulle ut. Efter det gjorde jag ett nytt försök att somna. Gick inte. Det var varmt, det var trångt, jag var klibbig, hund av taxtyp låg där jag skulle räta ut benen.

Jag tog kudden och gick till Gustavs gamla rum där datorn står. Där kröp jag ner i bäddsoffan och fick sällskap av en kelsjuk katt. Klockan tre hörde jag att Izak ville ut igen, den här gången var det Ginos tur. Naturligtvis gick det inte att somna om.

Idag är jag en zombie. En zombie med huvudvärk.

 

 

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-13 12:13:12

Vilka hemskandes arbetstider ni har!



Hur säkert är det att i dag färdas på de järnvägslinjer ni har hand om, kan man undra. Nej då, jag skojade bara, jag är övertygade om att ni håller ögon och öron öppna. I alla fall tills ni återvänt hem, då det torde bli en tidig kväll för er båda.



Förresten, jag trodde inget alls om oljemassage så där vid sängdags, inget alls.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-14 13:47:28

Cici: Haha, jag lovar att vi skärper till oss på jobbet ;) och vi däckade redan strax efter nio i går kväll.

Inte den minsta lilla massage blev det heller :(

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-14 15:14:36

Om det nu finns en skala på hur överraskad man kan bli så nådde jag högst upp på den i dag när jag hämtade in posten.



Tack, snälla gulliga Marianne och Gino för den fina boken! Jag blev nästan rörd till tårar av den fina gesten. Nu ska jag skynda mig att läsa klart Siddhartha så att jag kan börja med "Bara en Pärla", det ska bli så spännande!

Kramar och tusen tack!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-14 17:52:13

Cici: Vasse´go´;) Du har betytt jättemycket för mej under året trots att jag inte känner dej "på riktigt". Jag blir alltid så glad av din blogg och dina underfundiga kommentarer. Stor julkram från oss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela