solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Stor pôjk

Publicerad 2010-12-02 17:56:22 i Glädjeämnen,

Jag har passat barnbarnen ett par timmar. Valle är tre år och Charlie är ettochetthalvt.

Charlie hade lyckats klämma Valles tå i dörren och Valle visade hur röd den var.

- Det gör jätteont. Har du klämt din tå nångång, mormor?

- Det har jag säkert, sa jag. När jag var liten som du och Charlie.

Valle tittade förnärmat på mej under lugg:

- Jag ä stor. Pappa och jag och mamma ä stora nu.

- Men Charlie då, sa jag?

- Charlie? Han är bara liten. Fortfarande.

Kommentarer

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-12-03 08:25:15

Underbart! Sedan när Charlie är 3 kommer Valle tycka att det är litet. Han kommer från och med nu alltid att vara stor.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-03 10:52:02

Tant Grön: Precis, och i Valles ögon blir nog aldrig Charlie stor; ens när han är tjugo :)

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-03 14:47:42

Nej, lillebror kommer nog alltid att vara lillebror. Tänk om man hade skrivit ner alla roliga ordväxlingar och kommentarer från de egna barnens uppväxt!

Jag minns en gång när grabbarna var små, kanske den äldste var sju och den yngre tre. På tv visades vasaloppen och killarna gjorde en egen bana inomhus från köket, genom hallen, in till tv:n i vardagsrummet och tillbaka till köket igen. Där stod det två muggar med saft på köksbänken. "Här är kontrollen" säger det äldre och tar hastigt en slurk saft innan han hastar vidare. Efter kommer lillebror som inte ska vara sämre. "Här kommer trollen" och så tar han en slurk.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-03 17:18:53

Cici: Hahaha, det är sånt man kommer ihåg. Men som sagt, synd att man inte skrivit ner mer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela