solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Det här var inte mitt fel. Faktiskt.

Publicerad 2010-12-07 09:02:04 i På järnvägen,

Det bankade på dörren till TågX. Eftersom det står en grävskopa utanför och Markarbeten håller på med något, trodde jag att det var de.

Men det var det inte. Det var en minst sagt arg tjej. Hon hade missat sitt tåg för att det stått ett långt godståg och blockerat övergången:

- Och jag vinkade att han skulle stanna...AAAAAHHHRRRRGGGG... JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD!!!! VARFÖR GICK DU INTE UT!!! DU SKULLE GÅTT UT!!!! VARFÖR GÖR DU INTE DITT JOBB!!!!

- Jag ska inte gå ut. Mitt jobb är därinne. Men vart kom du ifrån, stod du på fel plattform när godståget kom in så de borde sett dej och släppt över dej? - Du förstår, jag ser inte vad som händer därute, jag ser bara tågen på skärmen eftersom jag inte har ett enda fönster åt järnvägen. Jag har ingenting med resenärerna att göra.

Jag talar för döva öron. Men jag frågar igen vart hon kommit från.

Hon pekar norrut, hon har alltså inte kommit från hållplatsområdet utan genat över norra perrongen. Inte så underligt då att godståget inte kunde stanna och släppa över henne. Hon var antagligen helt enkelt inte där när de rullade in, tre minuter innan mötet med persontåget.

Jag försöker förklara, men hon vill bara lära mej mitt jobb och skriker som en galen och hoppar jämfota. Upp och ner samtidigt som hon skriker:

- FYYYY FAAAAN, JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD!!!! SKIIIIT!!! JAG ÄR SÅÅÅÅ FÖRBANNAD!!!

Jag är inte dummare än att jag fattat det, så jag går in och låter henne hoppa omkring och vädra lungorna en stund. Vad jag än säjer tycker hon ändå att det är mitt fel.

Kommentarer

Postat av: Nina/Z

Publicerad 2010-12-07 12:59:45

Stackars dej! Det är inte klokt vad en stackars lokaltågklarerare måste stå ut med ;)! Och inte fattade hon att det var hennes eget fel, kommer nog inte att göra det heller. Annars tror jag att största risken för att bli utskälld är i Sunne. Men var inte lessen för hon tror nog att du är anställd av SJ ;)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-07 13:30:29

Nina/Z: Klart man tycker synd om henne, hon skulle ju till skolan. Det var ju ändå inget jag kunde göra, så det rann av mej väldigt fort =) och nästa tåg var ju inte så långt borta. Hoppas resten av hennes dag blev bra i alla fall.

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-07 15:38:40

Är det inte så att man egentligen blir extra förbannad då man innerst inne vet att felet är ens eget?

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-07 17:01:14

Cic: Så är det. Men det är klart att finns det nån att skrika lite åt så känns det kanske bättre. Jag förstår henne på sätt och vis, men till slut blev jag mest full i skratt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela