solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Och det är ändå huvudsaken

Publicerad 2010-12-09 19:13:32 i Små och stora projekt,

I morse kom det nya vapenskåpet. När vi hade strippat av det var det en stor hög med plast och papper ute på trappan. Jag hade två kassar med tidningar också som skulle slängas, så jag laddade lillbilen full när jag skulle åka till jobbet.

Gino: - Jag kan ta det där, du kommer att köra omkring med det där i flera veckor annars.

Vi vet båda två att han antagligen har rätt i det så jag fnös lite, hoppade in i bilen och svängde in till återvinningen på stört. Man vill ju inte att han ska få rätt, inte. Men jädrar så kallt det var. Jag hade inga vantar på mej när jag försökte trycka in den nu stelnade plasten och motsträviga tidningar i redan överfulla containers. 

Mina stelfrusna händer minst sagt värkte när jag satte mej i bilen. Jag nästan grinade, och och fick sitta omväxlande på höger och vänster hand på väg till jobbet.  Det tog flera timmar innan de återfått rätt färg.

Men han fick jäklar i mej inte rätt.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-11 10:43:39

Så ska en slipsten dras. Vad gör det att man nästan fryser fingrarna av sig? Huvudsaken är ju att du fick rätt. Hm...

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-12 10:46:31

Cici: Typ. Men dej och mej emellan så var jag allt lite ångerfull ändå att jag alltid måste vara så "stöning" (envis).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela