solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

En bra morgon

Publicerad 2010-12-10 14:01:19 i Glädjeämnen,

I dag hade jag sovmorgon. Det är så skönt som omväxling att få sova ut, äta frukost i lugn och ro, läsa tidningen och ta en promenad med hunden innan man åker till jobbet.

Det var 13 grader kallt när jag tog Alva i kopplet och gick uppåt skogen. Solen lyste på de snötäckta träden, det var vindstilla och det knarrade under skorna. Massor av rådjursspår korsade vägen och Alva måste nosa i dem allihop. Vi gick sakta och fort om vartannat. Räven hade gjort sina krumsprång längst med vägen innan spåren till slut försvann över den frusna bäcken.

Man tänker så bra när man kommer ut i naturen, och jag tänkte på hur lyckligt lottad jag är och hur mycket jag har att vara glad för.

Jag har haft en bra morgon.

                                                           

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-12-11 10:41:03

En härlig morgonpromenad. Jag tycker det känns som om man rensar hjärnan när man är ute i skogen och går. Och ger plats för nya, fräscha tankar.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-12 10:29:17

Cici: Naturen är helande. Ibland är det ju bara ett måste, och man stressar ut mellan arbetspassen. Men när man gör det i sin egen takt utan att jaga upp sej för allt man ska hinna med, får man så mycket bra tankar uppe i huvudet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela