solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Cowgirl

Publicerad 2010-08-31 15:44:46 i På järnvägen,

Föraren av motorvagnen ringer: - Det går en ko eller nånting ditåt alldeles bredvid spåret vid utfarten mot Kil. Tamboskap i alla fall som går utanför stängslet.

Jag, tågklareraren: - Okej, jag ringer och får ut nån som kan fixa bort den.

Så ringer jag driften i Hallsberg: - Hejsan det här var från Tågx i Bäckebron. Jag har en ko som lever lite farligt alldeles vid spåret. En förare har precis ringt och varnat.

Driften: - Oj då.  Det var väl inte så bra. Då ska vi se, är det din ko sa du?!

Jag: - Hahaha. Tyvärr inte, jag är bara stins här jag. 


Kossa med tunga  Söt kossa. Vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela