solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Trött å sleten

Publicerad 2010-04-26 17:40:14 i Allmänt,

Jobbar förmiddag och eftermiddag i dag, och i vanliga fall brukar jag minst hinna med både hundpromenad, laga mat och ta en liten powernap mitt på dagen. Om jag stressar på ordentligt.

Idag blev det lite snött om tid mellan passen så jag hann bara med maten, ändå hade jag förberett med att steka köttbullar och skala potatis i går. Som tur var.

Izak, taxen stod och gnällde och gnällde. Först när jag stod vid spisen, sen för att vi inte gick upp och la oss i sängen en kvart... eeh... nåja, halvtimme. Han vet så himla väl när vi ska "sova sängen", då skuttar han uppför trappan i fem kliv; fast han är så gammal och skruttig.

Gjorde både honom och mej besvikna när jag åkte till jobbet i stället. Och, klockan 19.00 väntar avstämningsmöte med bygdeföreningen inför valborg. Psst, hoppas det blir ett riktigt kort möte. Jag är så förbankat trött.

I morgon semester. Johan och jag ska till Karlstad, till käkkirurgen. Han ska börja bygga upp nytt ben till sin framtand. Stackar´n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela