solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Söndagsåkare

Publicerad 2010-04-11 16:50:51 i Glädjeämnen,

I morse sken solen från en klarblå himmel. Jag har haft dåligt samvete hela vintern för min gamla mamma som knappt inte har varit ute ur lägenheten sen jag vet inte när. När karolinerna gick över isen eller nåt sånt. Om man undantar påsk.

Så jag ringde henne klockan halv nio: - Kan du vara färdig till klockan tio så hämtar jag dej?

Hon var med på noterna men grymtade lite över att bara få en och en halv timme på sej, fast hon var nyduschad och allt.

Vi åkte mot norra Värmland, förbi Torsby, genom Vitsand, Kristinefors, Nyskoga och allt vad det heter. Vi passerade vägen upp till sätern, men frestades inte att åka upp eftersom den såg i det närmaste ofarbar ut om man inte innehar fyrhjulsdrift. Svängde av mot Värnäs och genom Ambjörby längst med Klarälven. Det var underbart vackert och min mamma är en hängiven bilåkare och har mycket att berätta.

Tillbaka i Torsby tog vi av mot Gräsmark och sen skulle vi hem till oss och äta lunch hade jag tänkt. På morgonen hade jag förberett köttfärssås och ostsås så det var klart att svänga ihop en lasagne när vi kom hem. Där placerade jag mamma i solen och gick in och satte på ugnen, blandade ihop lasagnen och petade in den i ugnen. Johan som sovit borta skulle hämtas så det gjorde jag under tiden. Väl hemma igen borde lasagnen vara klar så jag dukar och ska plocka ut formen. Ugnen är nästa kall... strömmen har gått! Suck. Här som nästan aldrig strömmen går ens när det är värsta höststormarna, och så gör den det idag!

Så. Det blev ingen mat men vi hade kul ändå. Nu ska jag vila lite.

Kommentarer

Postat av: Cici Lindgren

Publicerad 2010-04-11 16:58:50

Har du otur den här veckan eller har du otur!

Fingret, tårna och nu strömmen. Du som hade planerat så väl. Nästa vecka kan bara blir bättre.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-04-11 17:06:05

Hoppas det, men vi fick i alla fall varken punka eller bensinstopp så själva resan gick ju bra =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela