solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Nu börjar de vakna till liv

Publicerad 2010-04-21 07:54:17 i För ögat,



Är det något vi har gott om så är det paddor. Nu börjar vägarna fyllas igen av vandrande och partnersökande paddor i olika storlekar. Somliga möter sitt öde på den grå asfalten. 

Den här paddkvinnan med efterhängset uppvaktande paddman på ryggen, klev helt ogenerat förbi mej förra året när jag satt ute på gräsmattan.

Man kan se att han är rädd att ramla av.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-04-21 12:29:38

Jag tror att det är så där många kvinnor känner sig i dag. Slita och släpa hela tiden, och stor, stark och duktig ska man vara.

Vilken fin bild. Paddor är inte världens snabbaste, och det gör att man får chansen att ta skapliga bilder på dom.

På sensommaren brukar det vimla av paddor på vägen då jag är ute med hundarna sista svängen. Antagligen är asfalten fortfarande varm så att det är därför dom söker sig dit, men jag lyfter upp dom och placerar dom på ett säkrare ställe. Tror inte dom sitter där så länge, men i alla fall.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-04-22 21:56:04

Jag gllar paddor. Försöker också rädda de jag kan. Kanske skulle berätta historien om när vi skulle gräva kulvert mellan huset och garaget. Hm. Tror jag gör det nån dag. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela