solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Kjell the man

Publicerad 2010-04-13 17:35:00 i Reflektioner,

Kjell hade fått av sej mössan i dag och hade faktiskt en ren jacka.

Det verkar nästan förutbestämt att jag ska hamna bakom honom i affären. Han köpte värmlandskôrv, till extrapris.

- Nu ser man att det går utför.

- Du ser allt så pigg ut så, replikerade jag.

- Näää du, det går mot natt, det är säkert. Slutet nalkas. Som tur är så bor jag nästan vid likboa så det behövs ingen bårbil. Då sparar jag 1200 kronor. För det tar di för transporten.

- Dom 1200 har du väl ingen nytta av då, sa jag, det är väl lika bra att kosta på bil i alla fall.

Då plirade han ännu mer än vanligt och drog på munnen:

- Dä har du banne mej rätt i.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-14 10:46:35

Din och Kjells replikskiften är så roliga och det får mig att tänka på en sak. Har du varit inne på Motvallsgubbens sida någon gång. Han håller på att skriva en bloggbok och alla som vill får hjälpa till. Har en känsla av att du skulle ha ett och annat att tillföra. Han finns i listan över bloggar jag följer. Rekommenderas.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-04-14 11:52:41

Tack Cici, jag ska genast titta in till Motvallsgubben. Låter spännande.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela