solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Frustrerad? Blocket-annons, tips från syrran

Publicerad 2010-04-28 06:31:45 i Det här är humor,

Symaskin Tråckla / spolkapsel / huvudvärk


Säljes av Ida. Insänd 18 april 18:07. Ta bort, ändra, förnya din annons.
   
 
Klicka för att se nästa bild
 
   
 
 
   
 
 
Pris: 150:- Typ: Symaskin & Textil Umeå: Visa var

Säljer min symaskin Tråckla från Ikea för att jag är så inåt helvete less på att den jävlas och sen fungerar en
liten stund och sen jävlas igen. Kanske är det något enkelt fel på den som en händig människa kan fixa,
men det har jag svårt att tänka mig. Ikea har dragit tillbaka den ur sortimentet, så mest troligt är den konstruerad
för att inte fungera.

Just nu är det fel på spaken som håller uppe pressarfoten - den inte kan ställas upp (jättebängligt att få tyget
på plats när man måste hålla upp spaken med ena handen). Vad värre är, är att det tjorvar hela tiden. Lyckades
nyss fålla en gardin, men nästa blir det bara tjorv med, så nu har jag en sydd och en nålad gardin. Båda är håliga
och har symaskinsoljefläckar. Vet ej vad tjorvningen beror på och jag bryr mig inte längre. Observera att dessa
två problem gällde 18/4, man kan aldrig så noga veta vad den här maskinen bjuder på imorgon.

Om du inte tycker att symaskinen låter som en bra affär, kanske det är mer lockande med tillbehören. Det följer
med en spolkapsel, knappt använd, som jag har köpt från en ordentlig symaskinsåterförsäljare för att den som
följde med  - surprise surprise - gick sönder. Jag vill minnas att den nya kostade 300 kronor, men har tyvärr inte
kvar kvittot. Man kan egentligen se det som att du får köpa en finfin spolkapsel till det förmånliga priset 200 kr
och sedan får 50 kr för att ta hand om symaskinen. Förutom spolkapseln finns nålar i olika storlekar, ett par små
bra-å-ha-skruvmejslar, lite symaskinsolja, en sprättare, tre spolar, en borste och en annan pressarfot. Observera
att det inte går att köpa bara tillbehören, ni MÅSTE i så fall ta symaskinen också. Det följer även med en manual
med ett felsökningsavsnitt som är rätt festligt att läsa om man är på rätt humör och inte blir arg för att det ändå
inte funkar eller för att det problem man har inte står med. Manualen är på flera språk, så kanske kan du lära dig
några nya fraser på exv tyska!

Köparen hämtar skrotet i Umeå.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-04-28 09:22:11

Har i inte grovsopsinsamling i er kommun? Men spar tillbehören.

Man kan verkligen bli galen på maskiner som inte funkar. Och vad koster det inte att förstöra tyger. Till och med familjelivet kan bli drabbat, så himla irriterande som sånt där strul är.

Postat av: Cici

Publicerad 2010-04-29 09:21:33

Jag missade att det inte var din egen maskin det gällde!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-04-29 20:28:52

Cici, det skulle mycket väl kunnat vara jag som skrivit detta =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela