solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Fattar ni?

Publicerad 2010-04-27 21:11:21 i Glädjeämnen,

Vi försöker få ihop almanackan. BarnbarnsCharlie fyller ett år och det blir kalas söndagen den 23 maj, pingstdagen.

Gino jobbar. - Du kanske kan vara ledig över pingst? säjer jag.

Gino (i telefon): Det vet jag inte - är jag inte hemma då? Nej just det, ojämna veckor åker jag ju... hmmm... (han bläddrar i almanackan) - jämna veckor. Eller vad säjer jag, jag menar att jämna veckor åker jag på torsdagar. Så menar jag.

- Jag älskar dej.

- Haha, du älskar mej bara för att du får nåt att blogga om, eller?

- Såklart inte. Du har väldigt mycket annat som jag uppskattar också. =)

- Sen har vi midsommar om vi ska åka till sätern. Vad är det för vecka?

- 25, säjer jag.

- Bra, det är ju en jämn vecka. Då kommer jag hem på onsdag.

- ????? 25 är ojämn. Men det är sant, du kommer hem på onsdag. Ojämna veckor. Gullefjun.

Här inser han precis vad han sagt:

- Det var det jag sa. (Nu tänker han snabbt): - Jag tänkte att 25 går två gånger i 50. Som är jämnt.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-04-28 09:17:19

Din Gino verkar vara en charmig typ och väldigt flexibel!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-04-28 12:20:06

Huvudet på spiken, Cici. Han är en riktig guldklimp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela