solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Word!

Publicerad 2009-12-16 11:13:47 i Allmänt,

Det finns de som kallar mig ordmärkerska.

Jag har nämligen en ful ovana att leka med ord och hitta dubbla betydelser. Det går liksom av bara farten att hjärnan tuggar om ett ord och spottar ut det igen - något omformat. 

Ska man lösa korsord ska det vara de riktigt kluriga. Sudoku däremot har jag aldrig riktigt fastnat för. Nej, bokstäver ska det vara. Sen går jag ibland bet på alltför kluriga korsordskonstruktioner, och det stör mig enormt.


Även fyndiga/felaktiga rubriker och annonser kan få mig att småle lite extra:

Barn räknas alltså som husdjur?


Hur stor kan en tro vara?







... och inte minst Blocket, denna källa till roliga annonser:




- Lite trång över bröstet kanske...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela