solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Mannen, jägaren, cirkelledaren, snöängeln

Publicerad 2009-12-28 10:13:48 i Jakt,

Vad betyder nu detta?

Juldagen bjöd på ganska fint väder och jägare G var sugen på harjakt. Dagen var fri och vi gjorde matsäck och begav oss till Aplungen där jägaren "känner terrängen riktigt bra".

Jag däremot har jättedåligt lokalsinne. Hähum.

Det är rätt så kuperat och ganska mycket snö var det att pulsa i, så efter en timme eller så var vi rejält svettiga och hade gått en bra bit. Jägaren gick först med den nya 6000-kronors gps:en.

Alva, drevern, sprang glatt omkring i snön och letade spår, men haren hade setat stilla hela natten, tycktes det.

Timmarna går, vi har fikat och det blir dags att avrunda.

- "Vi kanske ska dra oss mot bilen" säjer G och börjar gå bortåt - mot Vargtjärn.

- " Eeh, vart ska du, bilen är däråt" försöker jag försiktigt och pekar, "vi går i en cirkel, nu kommer vi snart att gå över våra egna spår".

Cirkelledare G slänger en blick på gps:en och säjer att han är 100-procentigt säker på att DET kommer vi inte att göra. - "Bilen är där".

25 meter senare korsar vi spåren efter två människor. Vi.

- "Hoppsan det är visst fler ute och jagar" säjer jag en smula ironiskt. G säjer ingenting. Han biter ihop och masar på mot Vargtjärn. Till slut måste han ändå motvilligt medge att vi går bort från bilen:

- "Men jag ville egentligen bara kolla om det var några harspår härnere". 

Jag ler med hela kroppen.

På väg i rätt riktning vänder han sig om med ett snett leende i mungipan:

- "Hoppas du gör en snöängel din besserwisser".

Och vad tror ni händer sen? Vem tror ni ligger på rygg och sprattlar efter tio sekunder? En ledtråd är att det inte är jag i alla fall.

Gud hör bön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela