solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Feber & köttbullar

Publicerad 2009-12-06 20:26:33 i Allmänt,

Innan jag visste att jag skulle ha feber idag, d v s igår, tog jag upp älgfärs ur frysen till julens goda köttbullar. Älgfärs väntar inte på att febern ska släppa och huvudvärken gå över.

Alltså gör man köttbullar på 1,5 kg färs. Suck. Rulla. Steka. Vila. Mera suck. Kan det verkligen vara svinvaccinet som härjar i kroppen eller är det vanlig huvudvärk, tro? Trött trött trött.

Har bestämt mig för att stanna i sängen i morgon, tågen får gå utan att jag är där och vinkar.


Två små barnbarn kom och hälsade på med sina föräldrar och spred lite solsken över mormor, mysigt.

Längtar efter G som kommer hem på onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela