solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Skotertur del 2

Publicerad 2015-03-17 10:09:00 i Hjällstadsätern,

På allmän begäran kommer här lite om hur nästa skotertur gick och vad vi gjorde. Det var ett glatt gäng som träffades uppe vid slaktbo´a vid Hjällstadberg för att åka runt i området och umgås och sätta ut saltstenar.
 

Det ser lite mulet ut och det kom lite snö då och då, men humöret var det inget fel på.
 

Tappade räkningen på hur många saltstenar vi placerade ut, men det var en jäkla massa. Sett till antalet klövvilt som finns kvar i markerna så lär de väl ha ca två stenar på man, så får vi någon älg på jakten i år lär vi bara behöva peppra.
 
 
När vi stannade här hade vi snurrat runt halva dagen, så här hade jag inte en aning om vart jag var. Inte Gino heller ser det ut som eftersom han har mössan över ögonen. Notera det broderade märket på mössan...
 

... för har man hjälm över så ser det ut så här när den åker av. Trodde att Kna skulle skratta ihjäl sig.
 
Fler bilder hade jag inte tagit visade det sig, det blir lite skakigt när man sitter bakpå. En jäkligt trevlig dag var det i alla fall och jättegoda kolbullar gjorde han, Gino.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-03-17 23:27:21

Jag måste ju säga, f´låt skriva, att du är tuff som följer jaktlagets gubbar ut så där. Är du med på jakten också? Snygg stämpel han fick i pannan, han Gino.

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-03-18 12:20:15

Cici: Gubbarna är så goa så, och det var två-tre andra fruntimmer med så de höll sig i skinnet. Under älgjakten brukar jag åka upp till stugan på onsdag-torsdag för att vara med sista dagarna. Det är jätteintressant att sitta med på pass, även om det har blivit dåligt med spännande jakter sista åren. Fast jag såg ju faktiskt en björn i höstas.

Det ser nästan ut som om han är kvalitetsmärkt ;) Kravmärkt är han redan haha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela