solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Tack för alla tummar

Publicerad 2015-06-08 09:15:00 i Glädjeämnen,

Vi fick ju faktiskt fint väder till slut!
 
Hela vägen till Rättvik regnade det så fruktansvärt, så det till och med droppade in genom en liten glipa fram där cabben möter framrutan. För visst tog vi mustangen även om vi tvekade i det längsta. Med taket uppfällt.
 
 
Väl framme i Rättvik checkade vi in på hotell "Fawlty Towers", tog en öl och klev sen på bussen till Dalhalla. Då hade det slutat regna, och resten av kvällen var det torrt och nästan lite svagt soligt.
 

Kolla, här kommer solen fram! Bilden ovan eller bilden under, välj själva.
 

Showen får både plus och minus. 
 
Det var alldeles för lite C af Ugglas. Den var alldeles för kort, ingenstans framgick det hur lång tid det skulle hålla på, men jag hade ju tippat på från 19.00 till sådär 23.00-23.30 nånting. Men - det var slut redan före 21.00 och då hade det varit 15 minuters paus på det. Lite väl magert tycker jag för 740 kronor biljetten. Plus 175 kronor styck för den oerhört oorganiserade bussen.
 
Men det var kul att komma till Dalhalla, C af Ugglas var galen som vanligt (positivt), kören var fantastisk, sällskapet var det bästa man kan tänka sig, stämningen var på topp och de låtar hon sjöng var gôrbra.
 
Recension från DT här:
 
http://www.dt.se/noje/musik/caroline-af-ugglas-intog-dalhalla
 
Titta noga på bild 17. I nederkant ser man våra bakhuvuden som nr 5 och 6 från vänster närmast mittgången. 

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2015-06-12 21:14:01

Dalhalla står på min önskelista och lär nog stå där länge innan jag kan stryka den. Men jag skulle nog vilja se en operaföreställning, för det tänker jag mig skulle vara mäktigt i den miljön.

Här regnade det och var kallt mest hela dan, men vi hade den traditionsenliga feinkafesten, som bagarstugeföreningen ordnar, och det var trevligt och trångt om platser både i Logen och i tältet.

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-06-13 21:13:10

Cici: Håller med, en mäktig opera skulle nog vara magnifikt där. Platsen är ju underbar men kräver ju som sagt också fint väder samt varma kläder och gärna ett sittunderlag, vilket vi köpte i pausen. Men det låter inte så dumt med feinkafest heller.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela