solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ont i hövvet

Publicerad 2015-04-01 10:55:00 i Allmänt,

I fredags var jag till läkare i Torsby för att återigen försöka få hjälp med den värk jag har i kroppen. Bland annat. Det gick sådär. Järnbrist och högt blodtryck konstaterades, medan en del andra prover inte är klara.
 
Huvudvärken och nackvärken jag har 24/7 för närvarande kan man inte förklara. Tyvärr börjar det bli ganska olidligt och det påverkar verkligen min vardag. Nätterna är en pina, och jag sover inte mycket, vilket gör mig till något av en zombie dagtid.
 
Och inte blev väl precis huvudvärken bättre av att jag blev skjuten i huvudet häromdagen. Mitt i pannan.
 

På kvällen syntes fortfarande den röda pricken. I foundationfyrkanten, lite ovanför storrynkan.
 
Det var Gino (förstås) som vid ett besök hos dotter med familj fick tag på en pistol som sköt ut små gummipilar, siktade på mig(!) över kaffekoppen och fyrade av. Men det var nästan värt att bli skjuten för att få se hans min efteråt. Den hakan. Och han har bett om förlåtelse femton gånger minst "Jag trodde den bara skulle pluppa ut och ramla ner på bordet..."  Sen drog han en lång ramsa om farliga leksaker osv, men Charlie som fyller sex år i maj var snabbt på plats och talade om att man ABSOLUT inte får sikta på nån. Vilket G  ju redan borde veta, så jägarexamenledare han är.
 
Kanske var det en hämnd för att jag på morgonen ställt mig på en av hans onda tår?

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2015-04-01 16:05:10

Sexåringar de vet minsann hur det ska va. Dem bör man lyssna på.

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-04-01 16:41:41

epsilon: Han borde ha kollat med Charlie först kan man tycka.

Postat av: Cici

Publicerad 2015-04-01 20:13:37

Och här kommer duktiga farmor/mormor och funderar över vem som köper så farliga leksaker till en sexåring. Man kan ju aldrig veta vem han lånar ut skjutvapnet till. Som nu. t ex, när han lät Gino få ha den. Tur att det hamnade där det gjorde i alla fall.

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-04-05 16:41:04

Cici: Exakt så. Det är ju det som är det farliga, att vem som helst utan insikt kan lägga beslag på grejorna i ett obevakat ögonblick. Tur att det inte var en liten yxa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela