solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Happy days are here again

Publicerad 2014-05-31 10:47:34 i Allmänt,

I går kväll när jag kom hem från jobbet tog jag ännu en letarpromenad ut i skogen för att leta efter Bella. Jag smög runt en grannes sommarhus för att kolla om de eventuellt hade ställt ut någon grävlingsfälla som de inte kollade varje dag; vilket man ska enligt lag. Det händer att katter förirrar sig in i fällor, det vet jag av erfarenhet när en katt (Bellman) vi hade när barnen var små, satt i en sådan i fem dygn över en jul när det var runt 20 grader kallt. Den grannen var jag inte så glad över. Bellman överlevde, men gick nog aldrig åt det hållet mer.
 
Nog om detta.
 
Jag stod och strök förut i vardagsrummet, när jag hörde hur det knaprade i kattskålen. Trodde förstås att det var någon av våra andra tre katter eller kanske möjligtvis den svarta katten med halv svans som dristar sig till att käka här ibland. En dag tackade han för maten genom att i panik flyga runt i fönstren och välta blomkrukor när han blev tagen på bar gärning. En riktig springnota, typ.
 
Men det var BELLA! Vår lilla bebisBella stod och åt torra kulor för fulla muggar. Efter diverse glädjetårar och gullegullande blev det finmat i stället. Hon var jättehungrig, lite kletig och full av barr men luktade inte speciellt mycket. Undrar vad hon varit med om. Tassarna är svarta under som om hon gått på asfalt, så hon kanske har gjort en likadan resa som när hon flyttade hit, liftat med en bil under motorhuven och gått tillbaka.
 
Huvudsaken är att hon är tillbaka.
 
 
 
Mat i magen och en tupplur på den vita soffan. Hm.
 

Finaste finaste Bella.

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2014-05-31 11:07:53

Plötsligt händer det. De är bara tillbaka och precis som om inget har hänt. Härligt att hon ä.r tillbaka

Postat av: Maria

Publicerad 2014-06-02 08:29:19

Åååh vad skönt att hon kom tillbaka! Bellabus!

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-06-04 08:21:06

epsilon: Det är ren och skär lycka!

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-06-04 08:25:01

Maria: Tänk om man hade en liten GPS att sätta på dom så man kunde kolla vart de är, särskilt när de bara försvinner sådär :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela