solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Men trots allt så är jag faktiskt en vinnare, jag vet

Publicerad 2014-06-04 08:16:09 i Allmänt,

En dag kom en påminnelse på ett vinstpaket från Postkodmiljonären. Någon originalavisering hade jag aldrg sett, så jag blev lite surprisad kan jag säga. Och så stod det att det vägde 3,5 kilo, så varken något guldkuvert eller ny Volvo var det frågan om det förstod jag ju.
 
Däremot kan det ju vara så att de skickar ut pengarna direkt i paket, det är ju ganska långt bort man bor och så. Det kanske inte riktigt passade med tågtiderna för dom att komma och knacka på själva.
 
Spännande.
 
 
Är det en miljon tänkte jag, då ska jag gå ner på halvtid. Men jag får fortsätta jobba sådär en tio år till:
 

ABBA. Hm, jag har ju aldrig varit nåt ABBA-fan. Och jag vet att det verkar otacksamt, men... skicka gärna pengar nästa gång. En fem miljoner eller så.
 
Tack på förhand.

Kommentarer

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2014-06-04 22:06:39

Grattis till vinsten och det är klart att du drar till med MINST 5 mille.. :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-05 16:28:27

Lisbeth: Då ska jag bju´dej på en kôpp kaffe mä kaka ;)

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-06-05 16:29:23

Oj Lisbeth, det var ju jag som var anonym helt plötsligt :)

Postat av: Cici

Publicerad 2014-07-15 17:11:20

Jag har hört att den där boken ska vara riktigt bra. Vill du inte ha den kan du ju sälja den och få in en liten slant - om än inte någon miljon.

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-07-16 06:34:07

Cici: Jo, jag har kollat runt lite och sett att den är ganska attraktiv. Så snåltarmen i mig behåller den nog och hoppas på att värdet stiger. Annars kan det ju vara roligt att ha ett ex.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela