solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Finlördag

Publicerad 2014-06-15 21:15:00 i Glädjeämnen,

Eftersom dotter med familj ska sälja huset och flytta in till Sunne, hade de lite att plocka med i går.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-rottneros-sunne-kommun-parkvagen-10-6390377
 
Småpôjkera Valle och Charlie spenderade några timmar med mormor, och eftersom det var en gôrhärligt varm och solig dag tillbringade vi stora delar av tiden på beachen; i stället för att städa källare och svettas på soptippen. Lämpligt nog ligger bästa playan 800 meter från vårt hus.
 
 
Det grävdes gropar som vattnades och vattnades...
 
 
Det badades...  men mormor (jag) doppade bara vänster stortå. Isande kallt om du frågar mig men bröderna Cartwright badade oavbrutet i två timmar. Med jämna mellanrum kom de upp ur vattnet och ville att jag skulle känna hur "varma de var på armarna". Man skulle tro att de plockats direkt ur fryslådan.  
 
 
Så tog vi en match strand-volleyboll. Två små spelare mot en stor; Virvelvinden mötte Bredhäckens IF. Jag tror det blev oavgjort, vi lyckades nog få bollen över nät en gång var ungefär. Vi körde mest med undernätbollar och snedträffar, det gick bra det också.
 
Sen åkte vi hem och bjöd de slitna päronen på pannkakor med jordgubbar och grädde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela