solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Full katt med förhatlig tratt

Publicerad 2014-01-23 13:07:00 i Allmänt,

Det vimlar av sjuklingar här. Eller ja, både här och i Kiruna, för både på mig och Gino har förkylningen tagit om med oförminskad styrka. Gino var på vårdcentralen i måndags igen, men fick bara veta att det är ett virus och ska förhoppningsvis gå över av sig själv. Frågan är väl bara när. Troligtvis har vi väl samma bassilusker så jag nöjer mig också med det svaret, och kostar inte på mig 200 kronor.
 
Han drog iväg på jobb i tisdags morse och ska jobba en längre period den här gången, så han kommer inte hem förrän den 30:e. Det var ju inte den bästa tidpunkten att jobba längre precis. I morse var han i Narvik och skulle köra tillbaka till Kiruna, och kände sig ungefär som ett utskitet äppelmos.
 
Dito här, kan jag säga. Har nog aldrig varit med om en förkylning som sitter så hårt i bihålorna och ger sån ihållande huvudvärk. Eller kanske det är så att man bara glömmer så fort?
 
Bella är också lite hängig just nu. Hon blev ju kastrerad häromdagen och kom hem som en riktig fyllkaja, dessutom med en förhatlig tratt.
 
Tratten skulle hon ha i tio dagar, så var i alla fall tanken. Väl hemma plockades hon ur buren och lades på golvet i tvättstugan på ett badlakan. Med jämna mellanrum tittade jag till henne och ganska snart vinglade hon runt lite med ögonen i kors och fattade absolut ingenting.
 
Så när jag öppnade dörren en halvtimme senare var jag totalt oförberedd på det som skulle hända. Som skjuten ur en kanon kom hon, rusade i panik förbi mig, in i köket, under bordet, ut i hallen och uppför trappan till allrummet för att landa under soffan där en minst sagt förvånad andra katt låg i godan ro.
 
Tratten hängde i två bitar och det verkade hon ganska nöjd med. Så efter det har det varit lugnt. I dag har hon blivit lite bortskämd med extra god mat och TLC.
 
 
Före tjurrusningen.
"Tio dagar..? Hell no! Tratten ska bort".

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2014-01-23 22:48:58

Hon är nog ganska smart den där.
Kanske att Ginos bacillusker fryser ihjäl i Kiruna och så är han frisk som en nötkärna om några dagar. Krya på er, båda två!

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-01-24 08:04:25

Cici: Du skulle ha sett vilken fart hon hade, det gick som ett svart streck åt alla håll. Efteråt var hon väldigt nöjd med sig själv :)
Ja, det är ju mellan -25 och -40 däruppe så han kommer förhoppningsvis att vara både virus- och lusfri när han kommer hem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela