solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Bella har flyttat in

Publicerad 2014-01-07 22:13:00 i Allmänt,

Någon som har plats för en katt..?
 
När vi var i Stockholm i november och såg Ozzy strutta runt på Friends Arena, flyttade det in en liten liten katt på vår altan. Det stod en extra skål med kattmat och vatten där och gosiga fårskinn att gnussa in sig i, så det var ju inte så konstigt att lilla Bella trivdes från första stund.
 
Vi har frågat runt och satt upp lappar, men ingen vill kännas vid den lilla sockersmulan.
 
 
Dä ä gôtt på kökssôffa också.

Problemet är bara att vi redan har tre katter som inte är helt överförtjusta, eller rättare sagt är en av dem inte alltför glad. Bella är också lite rädd, så vi tänkte (inte utan sorg i hjärtat) att det bästa nog blir att Djurskyddet får ta hand om och hitta ett gott hem till Bella.
 
Något förkortat:
 
"Hej, jag heter M och vi har liksom blivit ofrivilligt adopterade av en liten katthona som ingen verkar äga, vi har tre andra katter och ska skaffa hund. Det går inte riktigt  ihop, så vi undrar om ni har möjlighet att hitta ett hem till henne?"
 
"Då får du först ringa Länsstyrelsen, för det är de som beslutar om en katt är hemlös. De i sin tur kontaktar Polisen som åker ut och hämtar katten."
 
"Oookej... polisen alltså. Och Länsstyrelsen."
 
"Ja den vägen är det."
 
Men vad fasen, inte kan vi låta polisen hämta våran Bella. Även om hon börjat löpa och mjauar med en röst som hörs ända till Mariannelund. Jag får ringa husveterinären Bength helt enkelt och boka en tid för kastrering.
 
Fler katter får det helt enkelt inte bli.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2014-01-11 19:47:12

MEN VADÅ HUND?! SKA NI HA HUND?! VARFÖR SÄGER DU INGENTING FÖÖÖÖR! Haha!

Önskar jag kunde ta Bella så ni kunde hälsa på när som helst, men jag vet inte om mina katter kommer vara så snälla mot henne om hon är så blyg som du säger... Jonas föräldrar fick ta med sig Jonas gamla katt nu när de flyttade pga att den var blyg och mina retsamma katter jagade henne hela tiden, Så hon har bott i pannrummet i 1½ år nu..

Usch, aldrig kul att lämna bort ett djur..

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-01-12 17:50:54

Maria: Jag skrattar ihjäl mej ;)Jo visst, det är ny hund på gång... Gino har längtat så länge nu så det börjar bli dags. Dock blir det ingen mops eller grand danois som jag helst skulle se, utan en stövare att jaga hare med :)
Vi hoppas hitta en bra och snäll familjehund, som går att ha i möblerade rum, men som också kan vara i hundgården kortare stunder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela