solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Kaloribomb

Publicerad 2014-08-09 09:11:00 i Reflektioner,

Under rubriken "tyck synd om mej själv som måste sitta ensam en fredagskväll när älsklingen jobbar" presenterar jag härmed en avslöjande bild av kvällens kaloribomb.
 

Och jag vet att det ser mest ut som någon konstig exotisk rätt, men det är gräddglass med oboypulver (!), salta jordnötter och chokladsås i en härlig blandning. 3000 kalorier minst. Samtidigt ska tilläggas såg jag på tvprogrammet "secret eaters" som handlar om just människor som äter när ingen ser. Allt efter devisen "det ingen ser har aldrig hänt".
 
Så löste jag korsord också, fredagens kryss&quiz i Aftonbladet. Om ni söker efter ledtrådar för att ni själva sitter med det just nu kan jag tala om att ordet VEK som syns i högra nedre hörnet ska bytas ut mot VIG för de grå rutorna ska bilda ordet DIMRIDÅ.
 
Och så en cliffhanger:
 
I dag har jag ett stort projekt på gång.

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2014-08-25 18:38:51

Tack för titten! Haha, jag funderade ganska länge på vem sjutton Lena på zumbapasset var! :-)
Men Chilli....ja, ååååå Chilli. Världens sötaste.

Hoppas din fot/ditt ben blir bra snart, kanske bra om du går till vårdcentralen. Arbetsskada?
/Cissi

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-09-02 06:32:32

Cissi: :) Ha ofta varit in och läst din mysiga blogg, men aldrig kommenterat förut och så virrar jag till det som sjutton när jag väl gör det :)men helt likt mig. Foten hänger kvar om än med viss smärta, och det var ju så korkat att jag bara skulle flytta en lastpall när jag höll på och drog lite ogräs och fixade lite. Riktigt dumt. Nu ska jag gå in och kolla om det har blivit lite mer Chilli hos er ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela