solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Helt hjärtknipande

Publicerad 2013-07-03 15:47:00 i Glädjeämnen, På järnvägen,

Härom morgonen ringde jag till mannen, som jag visste var på väg från Narvik till Kiruna med sitt tåg. Han tryckte upptaget, men ringde upp om en stund; alldeles andfådd:
 
- Hej, jag kunde inte svara för jag var ute i spåret och jagade fåglar.
 
- ???
 
- Jo, när jag kom mot Björnfjell fick jag se en massa små fågelungar mellan rälerna, och de var så yttepyttesmå att de inte tog sig över på den säkra sidan. Jag fick bromsa in och springa ut och hjälpa dem över. Sen fick jag ringa norska fjärren och tala om varför jag stannat, och tågklareraren bara skrattade åt mig.
 
- Naaaw, det var nog det gulligaste jag hört. Nu fick du en tio poäng till, minst.
 
 
En liten fågel har ju inte en suck mot ett sånt här. Typ. Om det inte är Gino som kör.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2013-07-03 19:40:44

Först tänkte jag att hur i hela friden hann han få stopp på ett malmtåg men så kom jag på att det kanske var tomt eftersom det var på väg mot Kiruna. Men det var säkert ingen lätt match att få stopp på ett helt tågset så det var bra gjort. Han borde få minst en 20-poängare för det.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-07-03 19:52:44

Cici: Han hade "vänta-stopp" i Björnfjell också, så han kom larvande lite småfint; det gjorde väl sitt till. Men en tjugopoängare kan han gott få för att han ens hoppade ur och sjasade undan de små, det håller jag med om :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela