solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Boktipset

Publicerad 2013-07-25 20:51:00 i Små och stora projekt,

Medan Gino slog till och köpte sig en mustang, gjorde jag lite mindre affärer vid Gudruns köksbord. Gudrun i Borlänge, hon har - hör och häpna - gått ner 40 kg med hjälp av LCHF. Sen i OKTOBER.
Wow.
 
Gino och jag har gjort halvhjärtade försök under våren, och faktiskt tappade vi några kilon; men på sista tiden har vi slarvat mer än lovligt. Jag har köpt flera LCHF-böcker, men det är alltid så mycket krångel; och mig inte tycka om krångel.
 
Men, nu hade en bekant till Gudrun skrivit en enkel, lättfattlig handbok i ämnet så jag köpte en bok. Nu har jag läst den från pärm till pärm - ungefär, och den verkar väldigt bra. Dessutom är det vanlig mat med ingredienser som man hittar på Pekås, och inte behöver importera från Tjottahejti.
 
Den sträcker sig över fjorton dagar, och så länge kan man ju ge det en chans. Sen kan man börja om, utifall att man gillar konceptet.
 
 
Vi börjar den sjunde augusti. Ska bara dra ner till Italien en sväng och svulla faster Onestas hemlagade lasagne först. Och rödvin. Och panini & öl... och risotto.... och ännu lite mera rödvin.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-07-26 11:32:59

Kör på! Jag vet att ni klarar det!Jag tänkte börja 1 augusti igen, ska bli så skönt att rensa kroppen från kolhydrater!

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-07-26 13:38:19

Maria: Då får du peppa mig :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-07-28 07:15:14

Bra där - du vore väl tokig om du skulle ellsehåeffa i Italien. Medelhavsmat är såå nyttig (och god)

Postat av: epsilon

Publicerad 2013-07-28 07:25:08

Oj då, epsilon blev visst anonym.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-07-28 20:17:17

Epsilon: Du gjorde som jag gjorde hos dig :) och inte finns det en chans att man skulle vilja missa all god pasta mm... nono.

Postat av: cillacobra

Publicerad 2013-08-11 21:21:58

Det låter ju jättebra, ska nog ta tag i detta mer än bara byta ur frukostmackorna till omelett, som har gett resultat -14 kilo sen nov. ..men ha en underbar tripp till Italien och glöm boken den finns kvar när du kommer hem :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela