solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vitt och fluffigt är det, men är det lagom djupt?

Publicerad 2013-02-08 17:51:00 i Allmänt,

Här kommer ett inlägg till min oäkta man, som i detta ögonblick befinner sig i Pitkäjärvi, Svappavaara, Gullriset eller däromkring.
Hur som helst så tjatar frågar han hela tiden om hur mycket snö det har kommit, och det är helt med tanke på nästa helg då han äntligen (kanske) ska få bestiga snöskotern och fräsa fram på Hjällstadsätern. Jag brukar kontra med att tala om hur lång tid det tagit mig att skotta, men att jag har svårt att uppskatta snödjupet. Därför får han här tre bilder från tidigare i dag:
 
 
På väg från hönshuset.
 
 
Och från andra hållet.
 
 
Hej husse, här står jag och väntar. Kommer du hem snart?
 
Bra så?

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2013-02-09 12:23:05

Om man väldigt gärna vill köra skoter så behövs det nog inte mer snö. Och nu kan det ju räcka, t o m en skiddåre som jag har tröttnat på att skotta.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-02-09 16:05:59

epsilon: Men tror du han var nöjd..? Näärå, han vill bara ha mer, och helst ska det komma innan tisdag kväll så han slipper undan skottandet :) och naturligtvis så snöar det igen i detta nu...

Postat av: Cici

Publicerad 2013-02-09 18:01:59

Han kan ju ta med sig lite här uppifrån, vi har nog så att det räcker och blir över.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-02-09 19:03:14

Cici: Han kanske kommer fräsande förbi husknuten hos er en vacker dag, på väg till Kiruna ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela