solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Före min tid

Publicerad 2013-02-19 14:08:41 i Motgångar,

I morse hade jag ställt klockan på sex, gick upp halv sju och jagade upp Gino för att han skulle äta frukost med mig. Han skulle ta flyget till Kiruna strax efter tio, och jag skulle vara på Tingsrätten från 08.40.
 
Jag tog god tid på mig in till Karlstad, parkerade, köpte lite halstabletter och gick upp i nämndemannarummet. Konstigt nog fanns det inga papper till mig om vilket mål jag skulle sitta på, så jag frågade en kvinna om hon sett det nånstans. Det hade hon inte men jag fick en skymt av hennes. Hm, stod det inte 19:e februari på det?
 
Jahapp, då får jag ta en sväng till Karlstad i morgon igen då. På mitt schema stod det visst 20:e februari.
 
Troligtvis har den här vinterns fjärde urinvägsinfektion trängt upp i hjärnan.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2013-02-23 16:23:30

Det låter inte bra att en av nämndemännen lider av urinvägsinfektion i huvudet. Hon borde kanske bädda ner sig under några varma täcken i stället och äta sura apelsiner.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-03-06 19:08:07

Cici: Nej, det låter väldigt oseriöst minst sagt. Det var nog tur att jag fick en dag till att köra surbomber både upp i huvudet och till blåsan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela