solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Lite mera ishotell

Publicerad 2013-12-28 10:17:00 i För ögat,

Här kommer lite mer bilder från ishotellet, men mobilbilder kan man definitivt säga gör inte  rummen riktigt rättvisa. Man ska nog uppleva det på plats, (och helst vid den här årstiden och inte i juni, som när Carina i Kil var där) :) Som jag förstår det var det inte riktigt lika spektakulärt då.
 

Själva entrén klädd i renskinn. Läckert. Vi ska ju byta ytterdörr, Gino?
 
 
Isbaren med den slingrande fisken. Men så himla kallt som det var därinne var vi inte så sugna på att dricka whisky ur isglas. Fick en känsla av att det skulle vara ungefär som när jag slickade på en frusen spade när jag var liten. Och varm choklad skulle nog inte fungera.
 
 
Här sitter gästerna och sörplar kylda drycker.
Efter baren kommer man till den stora mittgången:
 

Längst bort under iskristallkronorna skymtar enhörningen som var något av det vackraste jag sett.
 

Bortsett från Gino förstås.
Lite axplock från rummen:
 
 
 
 
Rummet på bilden ovan hette "Narcissus" och han skymtar bakom det stora huvudet.
 
 
"Pole dance"
 
 
 
Järnvägen var också representerad såklart.
 
 
Frankensteintema på det här rummet. "It´s alive".
 
Vilket var mer än man kunde säga om tårna på vänster fot, de hade saligen avlidit efter det tionde rummet, så vi gick till bilen och styrde kosan tillbaka till Giron (Kiruna) och gick på bio. Jag hade överraskat Gino med biljetter till premiärkvällen av "Hundraåringen", och det blev en bra avslutning på dagen.
 
En VÄLDIGT annorlunda juldag. Men så fin.

Kommentarer

Postat av: CB

Publicerad 2013-12-28 10:37:22

Va' fint! Betydligt bättre än slasket och stanken när jag var där. Blir nästan lite sugen på att åka dit och titta.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-12-28 10:43:27

CB: Helt otroligt vackert, blir det kallt till vintern 2014 ska jag tvinga G att skulptera lite hemma på går´n :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-01 09:44:30

Vilket otroligt ställe! Att bara komma på en sån grej. Fast kanske lite väl kallt att övernatta där, spec när man måste upp på toa.
Fina bilder!

Postat av: epsilon

Publicerad 2014-01-01 09:45:56

Hoppsan - jag blev visst anonym!

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-01-02 11:30:21

epsilon: Det var otroligt fint, men inte skulle jag vilja betala mellan 1300 och 3500 (och uppåt) för att sova i en sovsäck på renskinn. Som sagt, tänk bara att gå upp och gå på toa. Brrr. Vi fick inte ens se de tjusigaste sviterna, men de rummen vi såg hade klar wow-faktor :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela