solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

God jul från Kiruna

Publicerad 2013-12-25 12:33:00 i Glädjeämnen,

God jul alla vänner!
 
Just nu är vi i Kiruna och firar en snörik och kall jul. Gino jobbar och jag är med och njuter. Vi har varit en tur Kiruna-Narvik, och i skrivande stund är han till Svappavaara; men jag behärskade mig och sov vidare när han drog iväg. Oturligt nog har han åkt på en rejäl förkylning, men om han inte är alltför krasslig ska vi ta en tur till ishotellet i Jukkasjärvi i eftermiddag. Och om inte snöandet tilltar.
I kväll får han nog proppa i sig alvedon för då ska vi på bio i folkets hus och se "Hundraåringen som klev ut..."
 
Vi önskar familjen och alla goda vänner en underbar fortsättning på julhelgen!
 
 
Lapporten julafton 2013.

Kommentarer

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2013-12-25 16:47:47

Go jul på dej och Gino. Det hade vore trevlig med snö här med, men regnet öser ner..
Kram från Lisbeth och Leif

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-12-28 10:26:02

Lisbeth o Leif: Jag tror vi vill bo i Kiruna. Åtminstone runt jul :) Kram på er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela