solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Bästa påskbrevet

Publicerad 2013-04-10 12:22:00 i Glädjeämnen,

På skärtorsdagen damp det ner ett stort kuvert i postlådan. Avsändare var Transportstyrelsen och jag förstod att det innehöll resultatet av min dispensansökan.
 
Skulle jag våga öppna? Det tog ett tag innan jag sprättade upp kuvertet och läste vad som stod. Till min stora glädje hade jag nu fått dispens att få sköta tågklarering igen på Fryksdalsbanan - med villkor att kolla min syn vartannat år och sker någon försämring kommer beslutet att omprövas. Beslutet gäller annars till min sextioårsdag.
 
Så nu kan jag andas ut ett tag, för den här tiden har varit hemsk. Jag har verkligen kastats mellan hopp och förtvivlan, och den som tror att jag haft "sötebrödsdagar" och gått hemma och njutit när jag inte fått jobba på banan; den misstar sig grundligt. Det har nog aldrig varit så ostädat och så lite hembakat som de här månaderna. Mitt humör har pendlat upp och ner, och vissa dagar har jag grottat ner mig rejält.
 
Nu känns det som om energin kommer tillbaka och kanske jag till och med kommer att putsa fönstren och dammsuga lite nån dag, vem vet?
 
I love it! Och jag är jätteglad!

Kommentarer

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2013-04-10 13:31:28

Grattis Kära kollega!
det var glädjande nyheter!

Postat av: epsilon

Publicerad 2013-04-10 20:34:02

Åh så roligt. Grattis! Det är ju hemskt att gå o vänta o undra.

Postat av: Cici

Publicerad 2013-04-10 23:30:58

Det var verkligen kul att höra och jag förstår att det var en stor lättnad för dig. Så nu är det slut på "sötebrödsdagarna" då och dags att sätta väckar´n på ringning igen. Grattis!

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2013-04-11 20:34:04

Stort GRATTIS till dig Bara att njuta av dagen nu och köra igång och baka
Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-04-12 12:07:39

Lisbeth: Tack, här ska klareras tåg! :)

epsilon: Tack så mycket, det har varit påfrestande månader, men nu har det släppt en sten från axlarna.

Cici: I morse ringde klockan 04.25 och det var helt underbart ;)

Lisbeth: Nu ska det bli fart på tanten igen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela