solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Gennômgådd

Publicerad 2012-10-31 14:47:00 i Små och stora projekt,

I morse låg den första snön vit ute på gården. Visserligen hade vi ett pyttepyttetunt skikt redan för nån vecka sen, men det var så fjasigt och genomskinligt så det räknas inte. Nu är det vinter.
 
I dag är jag jobbledig men jag skulle ändå ut och slira omkring med lillbilen vid sjutiden i snömodden, på ett sånt fantastiskt roligt uppdrag som att åka till Torsby sjukhus och besöka farbror gynekologen. Jag har verkligen gruvat mig alldeles för länge för att ta ett rejält tag i det undre livet, om man kan uttrycka sig på det viset. Oftast har jag inte tyckt att det har varit någon stor deal att gå på undersökning, men den här gången har jag en jobbig känsla att det är något fel; så det var med darrande ben jag klev upp i stolen och la mig tillrätta som en gigantisk  thanksgivingkalkon. Det blev en grundlig undersökning med ultraljud, cellprover utan och innan och två små biopsier men läkaren var jättegullig och förklarade allt han gjorde och försökte verkligen prata lugnande med mig. Nu hoppas jag att jag kan få lite positiva besked om några veckor, men tills dess kommer jag att gå och inbilla mig allt möjligt.
 
I måndags var jag till min nya tandhygienist, måste ha slitit ut den gamla(?), och fick behandling för min parodontit. Allt ska man ju ha. Antingen gjorde bedövningssprayen underverk eller också är hon mildare i handlaget; men det var inte samma smärta som jag varit van. Gött. Jag gläder mig ändå hejdlöst åt att vi inte ska ses på tre hela månader. Sen har jag gjort en fotvårdande behandling på mig själv, så jag är genomgådd både på toppen, mitten och botten, s a s.
 
Resten av dagen ska jag bara softa. Det är grått grått ute, min mage är öm som ögat och jag känner mig sliten efter ännu en sömnlös natt.
 
 
Ungefär såhär kände jag mig. Fast jag hade tröjan på mig.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-10-31 17:47:04

Och jag som tänkte att det är väldigt vad feta tupparna hunnit bli!

Det är inget vidare att gå och vänta på svar, särskilt om man har fått för sig att något är fel. Du får försöka tänka på annat till svaret kommer, du kan liks inget göra.

Jag har nog inte varit på en gynundersökning på 25 år eller så, allt känns som det ska. Däremot har jag förstås tagit cellprover när jag fått kallelse om det.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-10-31 18:02:37

Cici: :) Jag har också tagit cellprover när jag blivit kallad och någon gång även emellan kallelserna, och det har ju aldrig visat något. Men min äldsta syster dog av livmoderhalscancer när hon var bara 33 år, så jag har det hela tiden i bakhuvudet. Nu har jag haft en tid av oro, så jag är glad att jag tog mig i kragen och beställde tid. Jag ska försöka fokusera på annat nu, precis som du säger :)

Postat av: epsilon

Publicerad 2012-11-04 15:10:38

Håller tummarna för att allt är ok.

Svar: Tack snälla.
Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela