solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Hallo fans. I´m back.

Publicerad 2012-05-16 11:30:13 i Allmänt,

Det var ganska skönt med en bloggpaus. Hur lång den var vet jag knappt, för jag har ännu inte gått in och sett efter vad som hänt här sen sist.

Jag har heller inte läst en enda blogg, så det vill till att ligga i för att komma ikapp.

Varför blev det så, då?

Jo, för att göra en lång historia kort så har vi haft en förfärligt konstig period bakom oss. Det har hänt saker här som som har fått oss att fundera över om vi över huvud taget ska bo kvar i vår lilla by. Kiruna har varit ett starkt förslag. Eller Pajala. Jag tror att Ekshärad kom upp nån gång dessutom. Ni hör att vi varit desperata.

Som tur är så har vi varandra, och en hel del härliga fina underbara grannar som har förstått det där med grannsämja. Tack för att NI finns.

Detta om detta. Nu jobbar vi hårt för att lämna det bakom oss och se ljuset i tunneln. Som förhoppningsvis inte är ett tåg.

Framtidstro har vi. I morgon ska vi hämta årets tjurkalv, som ska få sällskap av en annan tjur och två kvigor. Jämna par i hagen alltså. Spännande.

På fredag får vi hönshusbaracken levererad med kranbil, vi har planat ut och förberett landningsplatsen ordentligt. Våra blivande hönor befinner sig ännu i skalen, Ginos barnbarn Anton, 12 år, har fixat en massa befruktade ägg till oss. Hans ruvvilliga hönor ligger just nu och försöker pressa fram så många fina hönor som möjligt, och helst bara en tupp. Hah!

Så. Då är jag tillbaka då.

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-05-16 12:04:27

Välkommen tillbaka. Har saknat dig!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-05-16 12:08:51

Epsilon: Ååå vad glad jag blir. Du är kvar. kram.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-05-16 17:06:20

Välkommen och så kul att höra om alla djuren som är på gång. Ibland blir livet tungt på olika sätt. En gång sa en vän till mig" Vem har lurat i dig att det ska var lätt att leva" Ja det kan man fråga sig

Sköt om dig

Kram

Postat av: Cici

Publicerad 2012-05-16 21:18:38

Det lät jobbigt det där även om jag inte vet vad det handlade om, men skönt nu då om det har lugnat ner sig.

Årets tjurkalv! Har ni haft nötkreatur om somrarana förut? Vet inte att jag har läst om det i din blogg i alla fall. Och så höns på det, är ni på väg att bli bönder?



Jättekul att du kommit ur bloggpausen!

Postat av: Mats

Publicerad 2012-05-17 05:29:33

Kollar din blogg dagligen. Började undra vad som hänt. Välkommen tillbaka.

Höns är roligt att ha. Tjurkalvar och tjurar är lite för stora och farliga för min smak. Men lycka till med farmen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-05-17 19:04:09

Lisbeth: Ibland tappar man lusten, men som tur är så brukar det vara övergående. Och nu börjar det kännas som historia. :)



Cici: Jomenvisst, förra året hade vi också en tjurkalv och goda grannen Såta två, och de gick tillsammans i en hage härutanför. De finns nog att bese på bloggen från maj-juni förra året. Bondedrömmen är stark - egentligen skulle man nog ha en stor gård...



Mats: Och jag kollar din. Från tjurar och höns så när vi fortfarande en längtan efter bin. Kanske kanske det blir så att vi får fråga om råd?



Tack allihop för att ni hållit ut och väntat in mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela