solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

ZZZZZzzzzzzzz

Publicerad 2012-03-29 06:07:00 i Allmänt,

En säng, en säng, ett kungarike för en säng.

Natten som gick var ingen god natt. Efter ett intressant och informativt samtal i går kväll började min hjärna gå på högvarv. Den började bearbeta ett utkast till en bok som skulle bli film som skulle... Vid tolvsnåret gick jag ner och hämtade en kopp varm Oboy och nya Amelia, och när det var urdrucket och urläst släckte jag och låg mest och roterade tills Gino kom hem vid tjugo över ett. Då hade jag tre timmar att speedsova på. Vilket jag inte gjorde.

Jag slocknade nog en timme senare och vaknade av att de ringde från TV och ville ha med mig i nån panel. Flera gånger ringde de och jag blev ganska irriterad till slut. Tills jag gläntade lite på ögonlocken och insåg att det var återuppringningen som jag tryckt på, och det var mer än dags att kliva upp.

Vilket jag gjorde, det är jag säker på. Jag vet också att jag smetade in mig med nattkräm i stället för dagkräm; men är ändå glad att jag inte tog en klick ur burken med hårvax som stod på andra hyllan.

Något annat jag är tämligen säker på är att det finns de som sover ännu sämre än jag gör.
Det får mig trots allt att gilla läget.

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-03-29 11:30:01

Korsord är bra att ha när man vaknar i vargtimmen. Eller nån lagom spännande bok. Men jag behöver ju förstås inte gå upp efter klockan.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-29 12:29:37

Epsilon: Risken är väl om jag hittar nåt klurigt korsord att jag aldrig kan ge mig =)

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-03-29 14:41:27

Synd att du inte hann skriva klart ditt manus. Då hade ju i alla fall natten gett något tillbaks Och du ställ hår waxen ändå högre upp

Ha det bra

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-31 11:39:08

Lisbeth: Om jag ändå kom ihåg nånting av handlingen... har för mig att det var en toppen idé. Kanske borde tagit vaxet ändå, det kanske hade stramat till dragen lite?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela