solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Till Dr Ben Dover?

Publicerad 2012-03-27 17:51:13 i Allmänt,

Jag är hopplöst omodern. På många sätt.

I dag fick jag ännu ett bevis för det när jag var på möte i kommunen. Man började prata Ipad, Iphone och allt vad det heter; att vara uppkopplad hit och inte kunna leva utan det dit.

Då kände jag mig riktigt antik, jag som har en gammal mobil utan pekskärm, och som bara använder den till att prata och SMS:a med.

Hyfsat nöjd kände jag mig ändå. Lite mindre livegen.

I söndags fick jag nästan gå i försvarsställning om varför jag inte har Facebook. Vi hade årsmöte i bygdeföreningen där jag är suppleant i styrelsen. Bara det låter som om jag är en relik från Kritaperioden.

- Vill inte, sa jag.

- Men vi har ju en facebookgrupp i Öjerviks Bygdeförening. Då kan du ju inte se det.

- Nej, sa jag. Men jag vill ändå inte.

Så är det med det. Stönig som en gris. Det är jag det.

Nu till något helt annat.

Yngsten har haft ont i korsryggen i evigheter, och i dag hade han äntligen beställt tid på vårdcentralen.

Vid frukost utspelar sig följande konversation mellan husets två manliga medlemmar.

Gino, med en rysning: - Vi får hoppas att han inte ska göra som doktorn jag hade när jag hade ont i ryggen en gång. Han bestämde sig för att han skulle känna på prostatan. Jag sa att det får han inte, så vi blev nästan osams på kuppen.

Johan: - Haha. Vem vann?

Gino: - Jag fick ju ge mig till slut. Sen sa han att "det kändes bra". Hrrm, för dig ja, sa jag då. Men hur kul är det att någon kör upp ett finger i as...et på en?

Johan skrattar: - Nej, man tycker ju att han kunde ha bjudit på middag först i alla fall. 

Jag: - HAHAHAHAHA!

Kommentarer

Postat av: Jörgen Olsson

Publicerad 2012-03-27 18:55:42

Helt rätt våga vägra facebook....

Postat av: Cici

Publicerad 2012-03-28 10:54:05

Ja se dessa karlar!



Jag skaffade mig FB sedan en granne från stockholmstiden som jag inte hört av på flera år skickat ett mail att jag måste skaffa FB för att se hennes bilder. Sagt och gjort. Men inga bilder från grannen dök upp. efter ett par veckor kom nästa meddelande. Glöm FB, jag fattar i alla fall inte hur man ska göra. Så där stod jag med något jag inte hade tänkt skaffa mig.



Jag skriver ytterst sällan på forumet men får mailmeddelande om det kommit något skrivet till mig eller mina "vänner". Känner någon enstaka gång att det kan vara bra att ha men kan nog leva utan det också.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-28 17:18:56

Jörgen: Vi kanske skulle kunna starta en egen grupp :)



Cici: Gino skaffade också FB efter påtryckningar, men hans kompisar är nog ganska besvikna för han är aldrig inne. Det är vad han säger i alla fall... :)

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-03-28 20:31:32

Tycker fb är bra, lätt att hålla kontakt med släkt på andra sida Atlanten, vänner som man sällan ser, syster o syskonbarn, svägerskor och t.tom sonhustrurna. Bara några ord och så är man uppdaterad.

men man får ju hålla koll på vilka sekretessinställningar man har.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-28 20:39:27

Epsilon: Eftersom det är så många som har FB, förstår jag att det måste vara ett bra sätt att hålla kontakten med släkt och vänner som man sällan träffar. Men jag framhärdar - det är nog ändå ingenting för mig :)

Postat av: Therese

Publicerad 2012-03-29 13:53:48

Hejja Marianne!! Efter ett övervägande så bojkottade jag fb och de är nog de bästa jag gjort på länge! Känns som man är nykter alkolist när man är fri från fb!

Någon dag kanske man faller tillbaka, men just nu vill jag ha kontakt med mina vänner ansikte mot ansikte istället för dator mot dator!

Postat av: cillacobrA

Publicerad 2012-03-30 07:48:03

Håller med espilon men har man möjligheten umgås URL eller hinna ringa så är det mycket bättre. Men bror har nyss fått barn lova och hans tjej som tur är gillar ta kort så man får iaf se lilla livet..



Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-31 12:43:00

Therese: Hej gullefjun :) Tycker jag låter som ett sunt beslut, jag ser hur en del verkar helt beroende. Face to face låter mycket roligare ;)



CillaCobra: Jag vill också se hur Lova ser ut, be P och J skicka några bilder till G:s hotmail. förnamn.efternamn@ o s v.

Postat av: Suppleant från Solbacken

Publicerad 2012-05-16 16:32:26

JaJa det finns nackdelar med FB. Men nu vet du t ex inte att inbjudan till sommaryoga är ute så du kanske inte hinner anmäla dig innan platserna är fyllda. Men det var ju zumba du villa ha på stranden ju...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela