solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Dagens outfit

Publicerad 2012-03-18 18:15:34 i Allmänt,


Jag har kollat runt lite på de populäraste bloggarna och förstått att man måste ha med några "dagens outfit"-inlägg. Man vill ju inte vara sämre fast man bor på vischan, så jag fick partnern till att agera fotograf för en modebild.



Mössa: Jula, 19.90.

Lång t-shirt: Haléns, 99,90.

Fleecetröja, tidigare arbetsplagg från Banverket: gratis.

Leggings: Lindex, 199,00 för tre år sen.

Stövlar: LeChameau, svindyra men köpta med 50% 2008 eller 2009. 

Accessoarer: Kratta från Järnbolaget, glasögon Lensway, arbetshandskar Green Cargo.

Myndig min: privat. 

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-03-19 20:53:17

Men se, äntligen en modebild som visar det som är aktuellt för mig. I alla fall om ett tag för det ser lite väl tunnklätt ut för att ha här uppe ännu.



I fjol våras köpte jag ett par tights. Jag har provat dom en gång och sett att dom passade men på den vägen är det. Kanske att jag tar mod till mig och använder dom i sommar tillsammans med ett väldigt snyggt långlinne som jag heller aldrig har använt sen jag köpte det för ett år sen.



Kan bli intressant att se K:s min med tanke på kommentaren jag fick när jag hade lagt upp mina kjolar från straxt under knät till straxt ovanför. Det var anno 1966, vi hade nyss flyttat ihop och jag var 21 fyllda. Vad han sa? "Ska du verkligen gå omkring så där och se ut som en flicksnärta?!!"



Nåja, han vande sig så småningom och kjolarna hann närma sig underkanten av rumpan innan dom åter blev längre.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-20 07:09:38

Cici: Ha ha, men jag har förstått att snön smälter undan med en väldig fart uppe hos dig, så snart blir det aktuellt att dra på tightsen och linnet. Lova att dela med dig av K:s kommentarer. Jag har börjat använda leggings, jeggings, tights och allt vad dom kallas mer och mer. Tillsammans med en klänning eller tunika är det en himla praktisk klädsel. Det kanske funkar med kortkort till?

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-03-20 08:25:34

Leggings verkar ju ganska praktiskt, snyggt också med tunikor till, men jag har inte kommit dit än. Har ett par liggande så kanske nån gång.

Skulle nog frysa om rumpan om jag ginge ut med dem idag. Dina ursnygga stövlar vore bättre i dagens blötsnö.

Postat av: Mammahäxan

Publicerad 2012-03-28 21:18:55

Underbar stil!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-29 07:48:13

Epsilon: Klart du ska använda dina leggings, finns inget mer praktiskt! Sen, att det säkert inte är riktigt fiint i högre modekretsar (?) det är en annan femma. Me like.



Mammahäxan: Tack tack. Mer shabby än chic kanske, men helt rätt för tillfället :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela