solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Steg 1

Publicerad 2012-06-30 10:45:56 i Allmänt,

Steg 1 mot mitt nya värkfria(?) liv har tagits. Jag har efter tjat inrådan av dottern äntligen tagit mig i tröjkanten och beställt tid hos Mona som är Bowenterapeut.
 
Och varit på en första behandling tillochmed. Hon fick mig att känna mig avslappnad och bekväm, behandlingen bestod av mestadels lätta "rullningar" och tryck på triggerpunkter, men också en del mer djupgående massage på muskler spända som fiolsträngar, och det känns som om det passar mig och mina besvär.
 
Hon konstaterade att jag är sned och vind, har muskler runt ryggraden som man kan spela harpa på, och att vänster fot är kallare än höger eftersom något i höften klämmer åt cirkulationen. På sistone har jag haft jätteont i min vänstra höft och haft svårt att ligga både på den sidan och den andra för det har värkt så. Till saken hör att jag föddes med den höften ur led och låg i gipsvagga när jag var nånstans mellan sex och nio månader tror jag. Den har alltid gett mig lite besvär och jag har fått höra att ledkulan ska bytas nån gång i framtiden. Jag misstänker att framtiden är ganska snart förestående, om inte Bowenterapin kan fixa till det hela. Och efter att ha sett på favoritprogrammen "The Royal Hospital" med flera hemska höftledsoperationer där man kör med halva Jula-butiken för att bryta loss och banka dit broskbitar; så hoppas jag mycket på Mona kan jag säga.
 
Efteråt blev jag jättetrött, precis som hon sa att jag skulle bli. Så att lyda rådet jag fick att gå hem och vila var inte så svårt att följa...
 
I dag jobbar jag näst sista dagen före semestern. Jag längtar. Och så har jag bokat vår resa till Italien med svärfar, två veckor (nästan) i september, så roligt det ska bli!
 
I kväll jobbar G, han åker till Borlänge (... var inte Rihanna där i kväll, hm) medan JAG ska ha två små söta killar som sällskap, Valle & Charlie kommer och ska baka pizza, äta godis, mysa med mormor och sova i Ginos säng.
 
Det blir fint.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-06-30 12:16:40

Om du, mot alla förhoppningar, fortfarande skulle ha ont efter de här spännande behandlingarna, så rekommenderar jag dig att gå in på www.atlaskotan.se. Det var dom som fick min dotter på fötter efter tio smärtsamma år där sjukvården misslyckades. På atlaskotan kollade man bland annat just de olika kroppshalvornas vikt och längd.

Hoppas att pizzabaket blev lyckat!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-06-30 12:23:53

Cici: Spännande, jag sladdar in där omedelbart. Så har jag det som back-up.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela