solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Nu blir det mord, förlåt mård

Publicerad 2012-07-24 20:10:54 i Motgångar,

Man tror inte det är sant.
 
Fick precis veta att mården som sprang förbi häromdagen absolut inte var någon turist utan en högst stationär blodtörstig mårdf-n. DESSUTOM har den sin egen lilla restaurang strax norr om oss, där den tydligen matas och lever livets glada dagar. Mata en mård? En MÅRD?
 
Å maj gadd.
 
Om något händer mina små pippor så kommer jag att hålla någon personligt ansvarig. OCH göra ett vildsvinshägn i tomtgränsen.  
 
 
 
Moahahahaha. Med dåligt stängsel också.

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-07-24 22:19:55

Men snälla nån, det finns verkligen folk till allt.

Postat av: Cici

Publicerad 2012-07-25 10:47:00

Man kan ju börja undra hur en del är funtade!
Jag tycker att ni genast ska införskaffa en fälla, annars kan det hända att ni kommer ut till de rara hönsen en morgon och hittar dom halshuggna hela bunten. Dom är snabba dom där rackarna av mårdsläktet.

Och så kommer du ihåg att ta det försiktigt och inte leka tyngdlyftare!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-07-26 22:30:35

Epsilon: Så sant så sant. Mata rådjur och fåglar är jättebra, men rovdjur..? No.

Cici: Om jag hade en fälla stor nog att rymma materskan så skulle jag använda den också. Fast vid närmare eftertanke så vet jag inte vart jag skulle ha av henne sen :) och det skulle väl bli ett himla liv på gôbben. Så vi får nöja oss med att gillra mårdfällan i hönsgården på nätterna och hoppas på det bästa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela